COMPARTIMENTUL DE EVALUARE ȘI ORIENTARE ȘCOLARĂ ȘI PROFESIONALĂ (C.E.O.S.P.)

PREZENTARE C.E.O.S.P.

Potrivit Ordinului Ministerului Educației nr. 5.701/2024 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a centrelor județene/al municipiului București de resurse și asistență educațională, la nivelul CJRAE Sălaj funcţionează Compartimentul de evaluare, orientare şcolară şi profesională denumit CEOSP.

Compartimentul de evaluare, orientare şcolară şi profesională (CEOSP) realizează evaluarea psihoeducaţională complexă a copiilor/elevilor/tinerilor în vederea stabilirii necesităţilor educaţionale suplimentare care definesc cerinţele educaţionale speciale (CES) în scopul orientării şcolare şi profesionale de către COSP.

Principalele atribuții ale personalului încadrat în Compartimentul de evaluare, orientare şcolară şi profesională (CEOSP) sunt:

  1. informarea părinţilor/tutorilor/reprezentanţilor legali ai copiilor/elevilor/tinerilor despre etapele de urmat în vederea obţinerii certificatului de orientare şcolară şi profesională şi despre documentele care intră în componenţa dosarului;
  2. primirea, verificarea şi înregistrarea cererii pentru obţinerea certificatului de orientare şcolară şi profesională, însoţită de documentele prevăzute în legislaţia în vigoare;
  3. realizarea evaluării privind orientarea/reorientarea între niveluri de sprijin şi privind asigurarea serviciilor necesare antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor cu CES, în unităţile de învăţământ, inclusiv în centrele şcolare pentru educaţie incluzivă şi în unităţile de învăţământ special, conform prevederilor legale în vigoare și întocmirea documentelor specifice;
  4. îndrumarea părinţilor/reprezentanţilor legali şi a cadrelor didactice, în scopul orientării şcolare şi profesionale a preşcolarilor/elevilor, prin informare, documentare, consiliere conform legilor în vigoare;
  5. propunerea formei de școlarizare potrivită în urma realizării evaluării psihoeducaționale Comisiei de Orientare Școlară și Profesională (COSP) sau/și Comisiei de soluţionare a contestaţiilor certificatelor de orientare şcolară şi profesională;
  6. implementarea etapelor managementului de caz, asigurând intervenţia integrată pentru antepreşcolarii/preşcolarii/elevii cu CES, confom dispoziţiilor legale în vigoare;
  7. informarea, cunoaşterea, consilierea psihopedagogică şi monitorizarea antepreşcolarilor/ copiilor/elevilor cu CES, prin consultaţii individuale şi colective;
  8. colaborarea cu cadrele didactice, cu profesorii consilieri şcolari, profesorii logopezi, profesorii psihologi, mediatorii şcolari, cu cadrele didactice itinerante şi de sprijin, cu părinţii şi cu alţi membri ai echipelor multidisciplinare din unităţile de învăţământ preuniversitar;
  9. colaborarea cu personalul din unităţile de învăţământ special/centrele şcolare pentru educaţie incluzivă;
  10. sprijinirea unităţilor de învăţământ în implementarea măsurilor pentru o educaţie incluzivă de calitate, prin instrumente şi mecanisme definite de legislaţia în vigoare;
  11. colaborarea cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sălaj, prin managerii de caz, cu sprijinul Serviciului de Evaluare Complexă (SEC);
  12. colaborarea cu serviciile publice de asistenţă socială (SPAS), cu agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesională, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, precum şi cu alte persoane juridice care au atribuţii în domeniul educaţiei.