Studiu la nivel județean:
„Impactul învățământului online, în context pandemic, asupra elevilor de gimnaziu și liceu”
An școlar: 2020 – 2021
Am considerat că este absolut necesar să investigăm modul în care și-a pus amprenta experiența școlii online, în context pandemic, asupra elevilor, pentru a putea să ne adaptăm serviciile educaționale în funcție de necesitățile cotidiene pe care le au elevii.
Care sunt efectele experienței școlii online, în context pandemic, asupra elevilor? Ce modificări la nivel cognitiv, emoțional, comportamental a favorizat acest context pandemic, în care școala a avut loc online? Ce nevoi de consiliere au elevii în prezent și cum îi putem ajuta? – Acestea sunt câteva întrebări de la care a pornit ideea studiului și în urma căruia, vă vom prezenta concluziile.
Studiul a fost realizat în perioada Aprilie – Iunie 2021, de către CJRAE Sălaj și Inspectoratul Școlar Județean Sălaj și aplicat prin intermediul consilierilor școlari din județ.
Deoarece elevii de gimnaziu și liceu, cu excepția claselor terminale, au participat în cea mai mare parte la școala în format online, am considerat că acesta ar fi segmentul care trebuie investigat.
Pentru că ne-am dorit să surprindem informații cât mai concludente, am solicitat opinii nu doar elevilor de gimnaziu și liceu ci și profesorilor acestora, iar în cazul elevilor de gimnaziu am considerat necesar să aflăm și părerea părinților acestora. Astfel, ne-am bucurat de promptitudinea cu care au fost completate chestionare de către un grup de 4170 respondenți, atât din mediul urban cât și din mediul rural, reprezentând: 2812 elevi, 284 profesori și 1074 părinți.
Vă invităm să analizați rezultatele studiului, deoarece acestea reflectă unele neconcordanțe între percepțiile celor trei categorii de subiecți investigați și deoarece sunt aspecte care ne privesc pe toți, fie că suntem elevi, părinți sau profesori!
Accesați studiul în format extins:
https://drive.google.com/file/d/1SWa0Bnxmffh_6PD9DKgMxDzMYsYKxg0r/view?usp=sharing
Accesați prezentarea rezultatelor în format comparativ, în funcție de cele trei categorii din grupul țintă (elevi, părinți, profesori), în documentul PDF atașat sau în galeria de imagini: Prezentare_Rezultate Studiu_Impactul învățământului online asupra elevilor_2021
Sperăm că informațiile identificate să folosească atât profesorilor cât și părinților, pentru a înțelege mai bine elevii și pentru a-i putea ajuta să se adapteze noilor schimbări și provocări!
MULȚUMIM TUTUROR RESPONDENȚILOR ȘI PERSOANELOR IMPLICATE!